How to make friends and influence people, How To Win Friends and Influence People [BOEK REVIEW]

How To Win Friends and Influence People [BOEK REVIEW]

LEGENDARISCH SINDS 1936

How to make friends and influence people, How To Win Friends and Influence People [BOEK REVIEW]
Credit: Goodreads

How To Win Friends and Influence People

How to make friends and influence people, How To Win Friends and Influence People [BOEK REVIEW]

Een van de belangrijkste boeken als het gaat over persoonlijke groei en hoe je effectief met mensen omgaat in een werkomgeving, thuis, met kennissen en vrienden. Over heel de wereld zijn er miljoenen exemplaren van verkocht, vertaald in 36 talen, voor het eerst gepubliceerd in 1936 en de dag van vandaag nog steeds actueel.

Dale Carnegie legt uit hoe je mensen positief kunt beïnvloeden, zonder van hen te profiteren of ze te manipuleren. Hij doet dit door nuttige en interessante verhalen te vertellen die zijn belangrijke principes onderwijzen. Fundamentele technieken bij het omgaan met mensen, de beste manieren om mensen tot jou manier van denken te kunnen winnen en hoe je mensen hun gedrag kunt veranderen zonder dat ze offensief worden of wrok tegen jou opwekken.

INLEVINGSVERMOGEN EN PERCEPTIE

Het boek staat vol met praktische informatie en technieken die u direct kunt toepassen in u dagelijkse omgeving. De belangrijkste punten wat me uit dit boek bijgebleven zijn;

  • om eerlijk dingen te proberen zien vanuit het uitgangspunt van een ander,
  • niet te bekritiseren van de mening van een ander
  • appreciatie en dankbaarheid tonen aan mensen voor de dingen die ze doen.

Zoals Dale Canegie het citeerd “one of the fundamental keys to successful human relations is understanding that other people may be totally wrong, but they don’t think so”

Succes in het omgaan met mensen is afhankelijk van hoe goed je de standpunt van de ander begrijpt. Hieronder een korte samenvatting van de fundamentele principes uit het boek.

FUNDAMENTALS

  • Vermijd om kritiek te hebben, te veroordelen of te klagen. ” Any fool can criticize, condemn, and complain – and most fools do, but it takes character and self-control to be understanding and forgiving. “
  • Prijs de prestaties van anderen. “Remember, we all crave appreciation and recognition, and will do almost anything to get it, but nobody wants insincerity. Nobody wants flattery.”
  • Wees empathisch. “If there is any one secret of success, it lies in the ability to get the other person’s point of view and see things from that person’s angle as well as from your own.” Henry Ford.
  • Ken de waarde van charme. “For Schwab’s personality, his charm, his ability to make people like him, were almost wholly responsible for his extraordinary success; and one of the most delightful factors in his personality was his captivating smile.”
  • Moedig mensen aan om over zichzelf te praten. “Listening closely to someone is one of the highest compliments we can pay anyone,”
  • Weet wanneer je suggesties moet gebruiken in plaats van directe bevelen. “He always gave people the opportunity to do things themselves; he never told his assistants to do things; he let them do them, let them learn from their mistakes,” over Owen D. Young.
  • Geef je fouten toe. “Admitting one’s own mistakes – even when one hasn’t corrected them – can help convince somebody to change his behavior,”
  • Respecteer de waardigheden van anderen. “Whether leaders are giving employees a demotion or letting them go, they need to recognize that person’s dignity and not humiliate them. “
  • Probeer niet om een argument te “winnen”. “Even if you manage to tear apart someone else’s argument, you don’t actually achieve anything. A man convinced against his will, is of the same opinion still. If you’re looking to actually persuade somebody, avoid an argument in the first place.”
  • Wees vriendelijk, hoe boos de andere persoon ook is. “It’s human nature to meet aggression with aggression. But you will be surprised what you can usually accomplish when you take the high road and maintain your composure while you continue trying to persuade them, expressing appreciation for their point of view. At the very least, the other side will embarrass themselves as you stay cool and collected.”
  • Bereik zo snel mogelijk een gemeenschappelijk standpunt. “Begin by emphasizing – and keep on emphasizing – the things on which you agree. Keep emphasizing, if possible, that you are both striving for the same end and that your only difference is one of method and not of purpose.”

Dit was ook mijn eerste boek in verband met persoonlijke ontwikkeling, nadat ik besliste om meer te zijn dan een gemiddelde gefrustreerde sukkel. Een paar jaar later heb ik Wolfious opgericht, ik wist niet eens wat “html” betekende, laat staan websites bouwen en online coachingstrajecten verkopen als NLP/Life Coach.


Laat een reactie achter

Vul "reactie" en "naam" in.